woensdag 17 februari 2010

trui

Waar is de trui van Mart? Wat is er aan de hand? Ik vind dat de Olympische Spelen niet compleet zijn zonder een degelijke, maar toch ook hysterische Noorse trui om de schouders van Mart Smeets. Liefst een met rendieren in opvallende, niet erg flatteuze kleuren. In plaats daarvan zie ik hem nu steeds een overhemd met een jasje dragen. Daarbij valt het op dat het motief van zijn overhemd terugkomt in een doekje dat uit zijn borstzak hangt. En dat hij vaak elleboogstukken heeft. Geef mij maar een lekkere trui.
Die trui droeg ook altijd bij aan het lekkere knusse gevoel dat bij de winterspelen hoort. Als je iemand in een warme trui in de kou ziet zitten, ben je zelf extra blij dat je lekker comfortabel op de bank zit. Nu kan ik me niet aan het gevoel onttrekken dat Mart heerlijk in een verwarmde studio vanaf de eerste rang van het schaatsen zit te genieten. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Er gaat toch niks boven kijken naar mensen die afzien? Ik leef op bij het zien van programma's als Expeditie Robinson. Zeer tevreden aanschouw ik hoe mensen daar wekenlang zelfverkozen moeten overleven met een handje rijst per dag. En dan wel bassiën! Ik pak er altijd een extra zak chips bij en bedenk me nog maar eens hoe goed ik het heb.
Stiekem denk ik dat ook Mart zijn truien mist. Hij lijkt zich niet thuis te voelen in de voor hem uitgekozen kleding. Het lijkt me voor iedereen beter als Mart gewoon de door hem in het geniep meegesmokkelde trui uit zijn koffer opdiept en trots op de buis draagt. Kom op Mart! Maak me blij!

2 opmerkingen:

  1. Mart op zich maakt mij nooit blij, wij hebben er zelfs echtelijke twisten over, ik krijg echt jeuk, en Joep vind 'm leuk (sorry, 't rijmt gewoon). Ik mis de truien dus ook, maar dan om op te mopperen (bassiën!), ik heb echter ook veel lol gehad van het enorme donkerrood fluwelen pak dat Smart laatst aan had....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er een volger bij, maar wil je dat wel? Ik heb het zomaar gedaan.. Je schrijft erg goed, je zou een column op ouderwets papier kunnen hebben! Ik heb de visjes al gevoerd, dus dat hoef je vandaag niet meer te doen.
    groeten van Tessel

    BeantwoordenVerwijderen